Sabtu, 2 Ogos 2008

Kecantikan dimata manusia...

Assalamualaikum, harap-harap semuanya sihat hendaknya.. Erm, kali ni aku nak sembang pasal cantik or lawa, kalau ikut budak-budak sekarang nie (cun) la..hik2

Baru-baru nie, aku ada berjumpa seorang gadis saja je jumpa..hehe jangan pikir bukan-bukan na.. Sebenarnya dia nak luahkan masalah peribadinya disamping tu bertanya tentang soalan2 agama... lagi pon aku nie bukannya pandai sangat bab agama nie... Aku pun dengar jela lah...

Tiba-tiba hatiku mula t'sentuh mendengar luahan ceritanya.. Sampailah disatu tahap ceritanya membuat aku menghargai nikmat kurniaan Ilahi.. Dia berkata ' saya bersyukur sesangat kerna ALLAH tak jadikan saya lawa (cun) sesangat.. Kalau tak mesti saya dah jadi bohsia ke tak pon kalau lawa mesti ada pakwe and then _ _ _ _ _,
( erm kalian boleh pikir la sendirikan..) tak pon kalau dah lawa sangat nanti boleh jadi kes rogol pulak, betul tak..

Dari apa yang dikatakan itu, ia benar-benar membuka fikiranku... betul tak?? kalau dah lawa sangat mesti ramai orang suka, kalau tak pon, boleh jadi bohsia yang 'market' muka...
Sama juga kalau laki2 yg hensem, boleh 'market' muka silap-silap jadi gay boy ke..huhu
tak pon jadi 'gigolo' ke.... Nauzubillah...

Jadi walau bagaimana pun rupa kita, bersyukurlah dengan apa yang ada... tak kisah la bagaimana rupa kita... Ingatlah "sesungguhnya semulia-mulia dikalangan kamu adalah orang yang bertaqwa disisi ALLAH S.W.T"... (al-Hujurat 13)... tapi memang sunahtullah setiap manusia inginkan kecantikan, betul tak?? Ingat!! ALLAH tak pandang hensem, macho, kacak, jelita, cun, lawa, manis, ayu, comel dan sebagainya, tapi ALLAH menilai ketaqwaan disisiNYa..

Akhir kalam, berfikirlah wahai insan yang mempunyai akal...
Wassalam.. 'p

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails