Selasa, 3 Januari 2012

Coretan Yang Berkelana 127 : Kunjungan ke Institut Jantung Negara.


Menjelang awal tahun baru, aku mendapat sebuah berita yang agak mendukacitakan. Ibu mertua kepada seorang sahabatku difahamkan telah mengalami serang jantung, dan beliau dimasukkan ke Institut Jantung Negara (IJN).

Alhamdulillah Allah memberi keizinan kepada kami menziarahi ibu tersebut. Sampai sahaja dihospital kami bersalaman dan bertanya khabar.

Panjang lebar pengalaman kesakitan yang diceritakan oleh ibu tersebut. Kami mendengar dengan penuh teliti dan  menghayati kesakitan yang dialami oleh beliau.

Setelah mendengar cerita itu, aku merasakan terlalu bersyukur kerana dikurniakan kesihatan yang baik. Tak dapat dibayangkan bagaimana doktor memasukkan "kamera" ke dalam lengan hingga ke jantung untuk memeriksa keadaan jantung ibu itu.

" Ya Allah aku syukuri nikmat kesihatan kurniaan Mu.... "

Lantas aku teringat sebuah mafhum hadis, yakni beerti " Allah akan mengampunkan dosa orang yang sedang mengalami sakit dan menaikkan darjat si pesakit itu..

Segala apa yang dikurniakan Allah ada hikmah disebaliknya. Cuma akal kita tidak terjangkau untuk merenung hikmah itu. " Ya Allah Engkau sembuhkanlah ibunda kami Hamimah binti Utar, dan kembali kesihatannya seperti sedia kala... " Amin....





~ Kembara Meraih Cinta iLahi ~ 
aL-Haqir iLa Robbihi
ibnumaulub
8.51pm
3-1-2011
Institut Jantung Negara, KL

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails