Sabtu, 13 Februari 2010

Coretan Yang Berkelana 59 : Alhamdulilah, selesai satu urusan.

Alhamdulilah kira-kira jam 6.30pm aku sampai di Subang Airport. Bengang juga hati ini. Dahlah dari Medan aku asyik nak bertekak je. Nak buat pengurusan sampai bertekak-tekak. Lepas tu, dekat imigresen Indonesia. Kemudian bila sampai je kat Kastam Subang, aku tengok-tengok beg aku dah kene bukak..

Bengangnya hati ini, aku ingat orang Medan je suka buka beg orang. Teringat waktu pertama kali aku sampai di Medan. Beg aku siap terbuka lagi. Hati ini terus menyumpah seranah. Kemudian setelah aku mengambil beg aku, aku ditahan di bahagian kastam, untuk pemeriksaan. Lepas tu yang pegawai tu siap tanya lagi, banyak bawak kitab. Ada bawa tafsir tak? 

Aku menjawablah tak. Pasal dalam beg aku tu memang takde tafsir. aku kehairan. Rupa-rupanya sekarang pihak kastam mula menapis buku-buku dari luar. Ini berikutan terlalu banyak kitab-kitab yang diseludup dari Indonesia. Dalam hati kecilku berkata, "Dah tu, orang Malaysia malas nak menulis dan menterjemah kitab arab, hah eloklah kita beli dari Indonesia".

Kemudian selesai dari perkara itu semua, aku menghela nafas panjang. Alhamdulilah selesai semua urusan yang harus aku lakukan. Dari pengurusan tesis mencari pembimbing sampai ke pengurusan ujian munaqasyah. Alhamdulilah segala urusan dipermudahkan Allah s.w.t.

Gambar keadaan didepan kampus Iain yang menjual kitab-kitab agama.

Dengan pak cik berkupiah putih itulah aku banyak membeli kitab-kitab agama.

al-Haqir ila Robbihi
ibnumaulub
3.45am
13-1-2010
Shah Alam

2 ulasan:

Hunny berkata...

Salam,

Ada belikan ole2 Kak hani tak? Kuih yang sedap tu??

fasa mega berkata...

Alhamdulillah...logo ati

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails