Isnin, 7 Mac 2011

Coretan Yang Berkelana 104 : Transformasi Mel Wings...

Fitrah manusia akan kembali kepada agama.. Meskipun Karl Mark, Adolf Hitler menafikan kewujudan Tuhan. Tapi hatinya tidak dapat menafikan bahwa hatinya mengakui wujudnya Tuhan serta kehendak manusia itu memerlukan agama dalam kehidupan.

Seperti yang berlaku pada artis-artis kita di Malaysia seperti Radzi Melissa, Mel Wings, Bob Lokman, Azmil Mustapa @ Ali Setan, Akhil Hayy, Ramli Sarip dan ramai lagi. Artis-artis ini tidak pernah menafikan kewujudan Tuhan apatah lagi menolak agama itu sendiri. Cuma peredaran umur itu membuatkan mereka lebih bahagia dan tenang bersama agama.

Aku tersenyum melihat Mel Wings sewaktu bertemu dengannya sewaktu program Anak Yatim di Jalan Klang Lama. Dengan hanya berbekal ketayap @ snow cap dan selendang dibahunya, beliau kelihatan tenang.

Benarlah firman Allah, "Dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang ".. Ini membawa pengertian yang sungguh mendalam kedalam kehidupan kita. Benarlah kata ulama-ulama sufi.. Ketika hati dilanda gundah, tersungkurlah di atas tikar sejadah. Nescaya ketenangan itu akan tiba.. Allahual'lam..

Album baru Mel yang berunsurkan Ketuhanan..


Aku dan Mel Wings.

Aku dan Afee U-topia.

al-Haqir ila Robbihi
ibnumaulub
7.27pm
7-3-2011
Shah Alam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails