Jumaat, 16 Ogos 2013

Coretan Yang Berkelana 179 : Mohon Bantu Adik Adam...



Beberapa hari sebelum menjelang I'dilfitri aku sekeluarga direzekikan Allah untuk menziarahi seorang sahabat kepada isteriku sewaktu sekolah dulu. Kami difahamkan anak lelakinya Rafiq Adam menghidapi penyakit leukimia.

Adik Adam kini berusia 3 tahun. Yang dahulunya ceria, periang dan aktif kini menjadi lemah, pendiam dan mudah menangis. Ibu dan ayahnya menyedari sakit adik Adam setelah beberapa hari adik Adam demam tidak sembuh dan membawanya ke klinik dan terus ke hospital. Di hospitallah mereka baru mengetahui adik Adam sudah menghidapi penyakit leukimia.

Untuk pengetahuan kalian semua, ayah adik Adam bekerja di Johor Bharu. Kini adik Adam dan ibunya terpaksa menyewa di Subang Bestari dengan kadar sewa rumah sebanyak RM800 sebulan.

Pada asalnya ibu dan adik Adam tinggal di Kedah, keadaan memaksa mereka untuk menyewa di Subang Bestari kerana di Malaysia hospital yang hanya mempunyai pakar leukimia hanyalah di SDMC atau dulu dikenali sebagai Subang Jaya Medical Centre.

Kepada sahabat-sahabat sekalian bolehlah menghulurkan bantuan bagi membantu memulihkan keadaan adik Adam, semestinya kita semua tahu kos rawatan bagi penyakit leukimia adalah sangat tinggi lantaran hanya ayah Adam sahaja yang terpaksa bekerja seorang diri, dan ibunya terpaksa sepenuh masa merawat keadaan adik Adam. 

Kepada sahabat semua boleh menghulurkan bantuan di akaun ibunya dan rujuk FB Rafiq Adam Rohaizam :

Maybank
152108028949
Nor Hasyimah binti Ibrahim






~ Kembara Meraih Cinta iLahi ~
al-Haqir ila Robbihi
ibnumaulub
3.21pm
16-8-2013
Shah Alam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails