Khamis, 29 April 2010

Pautan Semasa 30 : Peringatan kepada Warga Shah Alam.

Harap ibu bapa sentiasa berwaspada, jerat tidak pernah lupakan pelanduk.

Assalammualaikum & SS,

Anak lelaki saya hampir dilarikan/diculik oleh sebuah van berwarna putih petang semlm.
Saya tak pandai bercerita, tapi saya ada buat lakaran dlm PPT (attachment) untuk adegan kejar mengejar antara anak saya dengan van tersebut, dan beliau hampir ditarik masuk ke dalam van.

Kejadian
Tarikh: 21 April 2010 (Rabu)
Masa : 7.00 – 7.30pm (Selepas kokurikulum)
Lokasi: Berhampiran Sek Keb Sek 19
Suami saya lewat sedikit tiba menjemput anak saya di sekolah kerana baru pulang dari kerja.
Anak lelaki saya berumur 12 tahun dengan ketinggian 165cm.
Setelah berjaya menyelamatkn diri dari van tersebut, anak saya berjalan kaki dari Sek 19 ke U12. Tiba dirumah jam 9.30 malam.
Ketika itu saya dan suami berada di Sek 19 sehingga jam 10 malam mencari beliau di sekolah & rumah kawan-kawannya dan sekitarnya

Van
Warna : Putih
Model : Vannete
Pemandu : Lelaki berbangsa India, memakai singlet putih, tubuh gempal, berambut pendek dan jambul berwarna perang.
Penumpang: Seorang lelaki berbangsa India disebelah pemandu, dan beberapa org lg di tempat duduk penumpang (tidak pasti).
(No offence)

Laporan Polis
Saya telah ke Balai Polis Sek 15 jam 7.25 pagi tadi. Polis menasihat agar laporan dibuat.
Tetapi anak saya saya masih dalam keadaan ketakutan dan tertekan. Saya juga masih dalam ketakutan.

Kejadian Serupa
Tidak silap saya Dr. Adriana pernah menghantar email (tahun lepas) tentang kejadian yang serupa yg menimpa anak jiran nya (lelaki) berumur 12 tahun di Sek 7.
Kejadian juga semasa Maghrib. Van berwarna putih dipandu lelaki berbangsa India.
Tetapi budak lelaki tersebut dapat menyelamatkan diri setelah melepaskan ikatan tangan dan lari dari van tersebut semasa van berhenti di traffic light Padang Jawa.

Saya berharap tiada lagi kejadian yang serupa berlaku. Maklumkan kepada rakan, jiran, saudara dan anak-anak kita agar lebih berwaspada.

3 ulasan:

SK berkata...

jenayah di mana2 tanpa mengira tempat dan masa.

ibu bapa pula perlulah sentiasa waspada dan alert. tingkatkan waspada dalm kalangan msyarakat anda.

Hunny berkata...

Salam Bro,

Terima kasih atas peringatan dan pesanan ini..semoga kita semua lebih beringat..

THOMMY berkata...

12 tahun, 165cm?? tinggi giler...

heheh..nway, bgus la abg aliff publish benda nie...

saling2 ingat-mengingat...harap ibu bapa lebih peka terhadap pgerakan anak2...

huhu...tak sggup nak dgr brite cam arwah nurin jazlin ngan budak2 lain yg penah hilang lg...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails