Isnin, 3 Januari 2011

Coretan Yang Berkelana 95 : Jom Dakwah Ambang Tahun Baru 2011....

Jam menunjukkan kira-kira 6pm, satu sms sampai ke hp ku.. " Alif nanti jangan lupa bawak kawan malam ni kumpul kat masjid negeri.. Kira-kira 9pm kami sampai di masjid negeri. Sesi taklimat bermula.

Penerangan dari Jais dan Yang Berhormat tentang operasi dakwah malam ini. Kumpul aku bersama Kak Hani ditugaskan untuk ke The Curve, Damansara. 

Kira-kira jam 11.30pm kami mula bertolak bersama dengan beberapa NGO antaranya, Pemadam, Abim, Unit Amal serta Pengkuatkuasa Jais dan Bandaraya. 

Banyak pengalaman yang boleh kita bawa pulang hasil dari program ini. Melihat keruntuhan akhlak dan masyarakat. Anak-anak muda minum arak, berjoget tanpa menghiraukan tempat awam.

Perkara yang paling penting adalah tanggungjawab kerajaan, ibubapa dan masyarakat setempat. Dan kerajaan perlu menimbang balik, setiap lesen konsert yang diluluskan balik. Apakah anak-anak muda yang sebegini akan memimpin negara kita pada 10 tahun akan datang?

Dan pada malam itu, sebanyak 6 pasangan yang ditahan oleh penguatkuasa Jais dan satu pasangan ada bersamanya beberapa bungkusan syahbu. Nilailah sendiri dari hasil gambar di bawah ini :















al-Haqir ila Robbihi
ibnumaulub
2.25pm
3-1-2011
Shah Alam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails