Khamis, 10 Julai 2008

Pautan Semasa 2 : Liwat???

Liwat?? Saban hari, semenjak kebelakangan ini Malaysia digemparkan dengan kes isu liwat Dato Seri Anwar. Apa yang berlaku kali ini pula, satu laporan telah dilakukan oleh Saiful Bukhari atas tuduhan beliau diliwat oleh Anwar. Apa yang membingungkan kita adakah benar laporan yang dibuat itu..???

Aku tidak ingin menyebelahi mana-mana pihak.. Tetapi cuba kita renungkan sebentar, kalau kalian rajin membaca majalah ataupun suratkhabar ada ruangan yang berkaitan luahan hati. Cuba perhatikan, kadang-kala terdapat sesebuah artikel yang menceritakan yang dia dirogol oleh bapa sendiri, abang sendiri atau datuk sendiri tetapi apabila ditanya mengapa tidak mahu membuat laporan polis, mangsa akan menjawab ' saya malu jika orang tahu saya dirogol'..

Cuba bayangkan kalau kita diliwat, kemudian satu dunia tahu, peh alangkah malunya kita..
Tetapi mungkin jua timbul isu untuk mencari kebenaran diatas penganayaian yang dibuat ke atas kita.. Setelah kita diliwat, kita hendak supaya peliwat itu ditangkap.. Mungkin itu suatu kesudahannya..

Akan tetapi jika kita memfitnah!! Ingatlah " والفتنة أشد من القتل "... Yang bermaksud " fitnah itu lebih dahsyat dari membunuh... Cantiknya Islam itu adalah, setiap penuduh zina mahupun liwat mestilah membawa 4 orang saksi.. Ini kerana Islam menjaga maruah penganutnya.. Hatta, seorang suami yang mahu menuduh isterinya berzina pun perlu membawa saksi, jika tiada saksi barulah pasangan suami ister itu berli'an ( bersumpah)..

Akhir kalam, doa orang yang teranayai itu dimakbulkan ALLAH S.W.T.. Jadi sama- samalah kita berdoa seandainya Saiful teranayai moga ALLAH S.W.T memakbulkan doanya.. Dan seandainya Dato Seri Anwar yang teranayai moga ALLAH memakbulkan doanya..
Oleh itu berfikir wahai golongan yang mempunyai akal... ALLAHUA'LAM..
Wslm....




Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails