Rabu, 11 Mac 2009

Pautan Semasa 5 : Hidupku matiku kerna ALLAH S.W.T.


Assalamualaikum... Hangat sungguh Dewan Parlimen di Malaysia.. Aku hanya dapat mengikuti hanya dalam internet sahaja..Isu berkaitan dengan kalimah ALLAH itu sedang hangat diperbincangkan... Sehinggakan, tempias kehangatannya itu hebat diperkatakan oleh pensyarah2 ku di sini (IAIN Medan).

Sehingga ada pensyarah yang bertanya kepada kami apakah jawapan atau keputusan berkaitan dengan penggunaan kalimah ALLAH itu? Maka di sini aku mempunyai 1pandangan ;
  1. Tidak boleh menggunakan kalimah ALLAH dalam setiap penulisan selain dari al-Quran yang boleh menyebabkan fitnah (kekeliruan pada masyarakat) dan boleh menjadi seperti di Indonesia yang terlalu liberal.
Papepon, ahli Dewan Parlimen tidaklah bodoh unuk membuat keputusan terburu-buru.. Bagi pendapat aku, apa yang dikatakan oleh pihak pembangkang ada jua benarnya. Apa yang diutarakan oleh pihak kerajaan ada jua benarnya..

Aku bersetuju dengan tindakan JAKIM dalam melarang penggunaan kalimah ALLAH selain dari penulisan al-Quran dan hadis. Dan aku LEBIH BERSETUJU KALAU ;
  1. Kerajaan mengharamkan pusat perjudian dan mengharamkan lesen perjudian.
  2. Kerajaan melaksanakan akta untuk menyaman mereka yang membuka aurat dan seksi.
  3. Kerajaan melaksanakan segala hukum dalam al-Quran dan hadis.
  4. Kerajaan mengharamkan segala lesen hiburan termasuk konsert termasuk Jom Heboh.
  5. Kerajaan mengharamkan konsert Countdown awal tahun.
Akhirkalam, hidupku matiku hanyalah untuk ALLAH.. Sekian, kita berjumpa lagi dalam coretan yang berkelana..
Wassalam...

1 ulasan:

Hunny berkata...

Yup,

Jangan sesekali bagi peluang, selagi kitaada peluang untuk berkata "tidak boleh" dan selagi mana kita ada peluang untuk pertahan Islam..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails