Isnin, 7 Jun 2010

Renungan Sejenak 31 : Moga-moga ketaatan itu ada pada kita.

Dalam minggu ini aku terlalu sibuk sedikit sehingga jarang dapat untuk mengupdatekan blog ini. Dan besok pagi sampai hari Jumaat ini, aku perlu menjadi fasilatator untuk suatu Kem Ibadah bagi remaja anjuran MBSA. 

Cuma ada sekeping foto yang aku ingin kongsikan bermasa kalian semua. Sewaktu semalam aku berhenti di R n R Seremban untuk solat jama' Maghrib dan Isya' aku sempat mengambil foto ini. 


Aku sungguh teruja dan begitu sebak sekali melihat kesungguhan pak cik tua itu yang bersungguh dalam bersolat meskipun dia sudah tidak mampu berdiri lagi. Aku terpikir di dalam hati, adakah jika aku sudah seperti pak cik itu, aku mampu untuk beribadah kepada-Nya.

Aku meminta kepada Allah agar kerajinan dan ketaatan dalam beribadah itu Allah kurniakan kepada kita semua. Meskipun, dalam keadaan kita senang mahupun susah. Dalam keadaan muda mahupun tua. Amin....

al-Haqir ila Robbihi
ibnumaulub
3.44am
7-6-2010
Shah Alam

1 ulasan:

Hunny berkata...

Salam ustaz,

Terharu melihat kesungguhan pakcik tua itu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails