Rabu, 1 Julai 2009

Betul Juga 13 : Adil ke tak?

Mesti ada dikalangan kalian termasuk aku selalu akan pergi ke shopping kompleks, betul tak? Lebih-lebih lagi mereka yan membawa kereta. Selalunya kita akan memparkir kereta ditempat yan disediakan oleh pihak shopping kompleks. Dan apabila kita hendak keluar kita harus membayar harga parkir tersebut.

Tiba-tiba ditakdirkan tiket kita hilang, maka apa yang akan berlaku?? Kita harus mengganti tiket yang kita hilangkan tadi dengan nilai yang lebih mahal.... Secara logik akal, memang kesalahan kita betul tak?

Ok, cuba masa kita parkir kereta diwaktu yang sama dalam kereta kita ada barang-barang elektronik ke apa benda ke tak kisah la, pastu lepas kita parkir barang-barang dalam kereta kita hilang. Pihak tersebut hanya mengatakan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa jua kehilangan oleh pihak tuan seperti yang kami telah maklumi awal, jangan tinggalkan barang berharga dalam kereta tuan.

Atau paling tidak pun, pihak shopping kompleks tersebut hanya membawa anda ke bilik cctv pastu suruh buat laporan polis, tu saja. Jadi aku rasa kalian bolehlah pikir-pikir sendiri ek...
Wassalam.
al-Haqir ila robbihi
ibnumaulub
1-7-2009
1.58am
Shah Alam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails