Isnin, 12 November 2012

Coretan Yang Berkelana 150 : Ulang Tahun Yang Pertama...




Alhamdulillah kelmarin 11-11-2012 merupakan ulang tahun pertama pernikahan aku dan isteri. Aku bersyukur sangat-sangat dengan kehadiran orang baru kami Farah Zulaikha yang menjadi penyeri di teratak usang kami.

Terasa hati ini begitu bersyukur mengenang nikmat dan kurniaan Allah yang tidak terhingga. Teringat aku akan sirah Nabi Ibrahim dan Nabi Zakaria yang terlalu lambat dikurniakan Allah cahaya mata. Kerana dasar mereka itu orang yang beriman dan disayangi Allah. Lalu Allah menguji mereka sesuai dengan status kenabian mereka..


Segera aku berdoa, " Ya Allah jadikanlah keluargaku keluarga yang mawaddah dan rahmat, serta jadikanlah zuriatku zuriat yang soleh dan solehah agar mereka menjadi penjuang agamamu ya Allah..."

Kepada Farah Zulaikha, Buya dan Bunda doakan agar jadi anak yang baik taat pada agama dan cintakan Allah dan RasulNya... Amin...

Kepada isteriku... " Selamat ulangtahun pernikahan kita yang pertama". Terima kasih kerana menjaga maruah suamimu ini. Dan terima kasih menjaga aib suamimu ini. Walaubagaimana kehidupanku diluar, walau disanjung tinggi walau dihina dan dimaki.


Sesungguhnya engkau terlalu mengenali akan kelebihan dan kelemahanku ini. Aku berdoa agar engkau taat setia disamping ku.. Tekun menjalani kehidupan sebagai seorang isteri dan ibu kepada anak-anak kita nanti. Didiklah mereka dengan agama yang telah aku ajari kepadamu selama hari ini.. Berbekal al-Quran dan sunnah yg menjadi pegangan kehidupan.. Amin.. Allahua'lam...

~ Kembara Meraih Cinta iLahi ~
aL-Haqir ila Robbihi
ibnumaulub
1.40pm
12-11-2012
Shah Alam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails