Selasa, 13 Januari 2009

Pautan Semasa 4 : Palestin oh Palestin....

Assalamualaikum sahabatku sekalian.. Apa kabar?? arap-arap sihatlah semuanya... maaflah aku dah lama tak menulis pasal tengah sibuk exam...he3 poyo betulah aku ni kan.. macam aku seorang je yang exam... ;p

Sekarang ni, tengah sibuk tentang isu Palestin.. Marilah kita sama-sama berdoa untuk tentera, askar-askar fi sabillilah moga Islam mendapatkan kemenangan...Amin... Banyak ruang media yang boleh kita gunakan untuk menonton tentang kekejaman tentera zionis ni... mereka membunuh anak-anak kecil, membunuh orang tua yang lemah, merogol wanita-wanita samada yang dara atau janda.... layaklah mereka ini digelar Israel LAKNATULLAH...

Kalau kita mengaji sejarah. kita akan nampak sebenarnya puak-puak Israel ni memang dasar keras kepala, sampai nabi dari kalangan mereka pun dibunuh... Ops, sebelum tu mesti ada yang bertanya, apa beza Yahudi & Israel..?? Yahudi tu keturunannya, dan Israel tu pulak bangsanya.. kalau Yahudi ade jugak yang beriman, dan mereka digelar 'ahli kitab'... Tapi untuk zaman sekarang nie, rasenye memang susah nak cari ahli kitab... Allahua'lam...

Aku secara jujur memuji tindakan kerajaan kerana sanggup membuat sidang parlimen khas bagi membincangkan masalah serangan zionis terhadap Palestin... dan juga aku memuji tindakan rakyat Malaysia yang berdemontrasi bagi mengutuk serta mengecam kezaliman yang dibuat oleh zionis...

Tetapi kadang-kadang perasaan tak kita, kita dok sibuk boikot barangan Israel lepas tu pergi berdemontrasi di depan Masjid Negara, depan Kedutaan Amerika, membakar bendera Israel dan memijak gambar Bush dan sebagainya.... Perasan tak kita, yang pergi berdemontrasi tu sibuk menjerit "Yahudi Laknatullah" tapi dalam poket ada rokok buatan Israel, pastu pakai seluar jeans buatan Israel, dah abis berdemontrasi balik makan KFC, Mc D, pastu telefon bimbit pakai buatan Israel... Rase-rasenye lawak tak....???

Tapi apa-apa pun aku mengucapkan tahniah dan berbangga atas semangat rakyat Malaysia atas keprihatinan kasih sayang terhadap rakyat Palestin.. Sambil itu jangan lupa untuk berdoa Qunut Nazilah terhadap kekejaman Israel LAKNATULLAH...

Jadi aku rase setakat ini sajalah, apa yang aku tulis adalah sekadar pendapat aku sahaja, kalian di luar sana, lebih banyak ilmu dan pengalaman yang boleh dikongsikan....
Sekian, wassalam..........

1 ulasan:

khairul anuar berkata...

ade sorg ustaz kt IIC ckp,

"kenapa kite selalu doakan israel dan america ditimpa kecelakaan? kenapa kita tak doakan dorg supaya mendapat hidayah allah?

kite dilarang mendoakan benda buruk kt org lain. pernah tak terfikir kenapa palestin dan umat islam tak pernah menang2 melawan yahudi? sebab imam semyang jumaat asyik suruh laknat tu. laknat ni. tp takde usaha nak doa supaya olmert dan bush dpt hidayah."

ni kate2 beliau ok. eheh. ape pendapat ko?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails