Khamis, 25 Februari 2010

Coretan yang Berkelana 61 : Ujian Allah kepadaku...

Sudah seminggu aku diduga oleh Allah s.w.t dengan suatu ujian yang membuat aku begitu tabah dalam menghadapi kehidupam sehari-hari. Entahlah, sudah seminggu aku mengalami kesakitan yang amat sangat. Mungkin kepada kalian yang peka dengan penulisanku, akan tertanya-tanya sudah seminggu aku tidak menulis entri yang baru.

Sehingga pada petang tadi, aku mula memberanikan diri untuk berkata kepada pelajar-pelajar bahasa arab di kelas pengajian al-Quran di Subang Jaya. Sungguhpun kaki aku terlalu sakit untuk memijak clash kereta tapi ku gagahi jua demi amanah yang sudah terpikul dibahuku ini. 

Seperti biasa, aku memulakan pengajian kelas bahasa arab tersebut dengan permulaan yang begitu tidak tertahan tubuhku untuk berdiri. Mengenang kesakitan orang lain yang lebih parah, aku mula bersemangat waja serta berani untuk membuat pak cik dan mak cik di dalam kelas itu ketawa.

Alhamdulilah setelah selesai pembelajaran, aku meminta kepada mereka untuk membaca yasin serta solat hajat untuk ku kerana jiwa ini sudah tidak tertanggung kesakitan yang amat sangat. Alhmadulilah, mereka memberikan suatu semangat kepadaku agar jangan mudah bersedih dan berputus asa dari rahmat Allah s.w.t. Amin... 

Kepada sidang pembaca sekalian, doakan kesihatanku agar pulih seperti sedia kala. Apa yang ku pinta serta labuhkan tangan untuk meminta kepada Allah hanyalah satu, sembuhkan sakitku ini agar aku dapat menyempurnakan amanah yang terpikul dibahuku ini. Amin..

al-Haqir ila Robbihi
ibnumaulub
5.43am
25-2-2010
Batu Tiga, Shah Alam.

4 ulasan:

fasa mega berkata...

Syafakillah....teruskan perjuanganmu.

Hunny berkata...

Salam dik,

Moga cepat sembuh, dan bisa membuat kami tertawa.. Moga Allah merahmatimu...

yusuf mujahidin ™ berkata...

salam ziarah

moga cepat sembuh

syafakallah. Ameen

zana berkata...

semoga awk cepat sembuh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails