Rabu, 14 November 2012

Pautan Semasa 53 : Misteri Gambar Maryam ditingkap SJMC...



Tingkap yang no 3 berderet panjang belah kanan.

Kelmarin, macam biasa rutin aku akan mengambil ibunda ku pulang kerja di Subang Jaya Medical Centre (SJMC) atau sekarang lebih dikenali dengan Sime Darby Medical Centre.

Sebuah fenomena aneh telah berlaku semenjak Jumaat lepas. Iaitu bahagian utara hospital ditingkap belah atas kedapatan biasan gambar Mary memakai skirt menurut fahaman Kristian. Bagi fahaman Islam Mary ini dikenali dengan Maryam bundanya Nabi Isa.a.s.

Sengaja aku melihat cermin tersebut dah alang-alang ibundaku kerja disitukan. Sejujurnya aku mendapati tiada apa-apa melainkan kotoran cermin yang tidak dicuci.

Keadaan disana sudah semakin gawat dengan kedatangan penganut Kristian dari segenap pelusuk yang melakukan upacara sembahyang dah sebagainya. Sehingga pasukan RELA diminta bertugas disitu untuk memastikan jalanraya bergerak lancar.

Setelah aku amati, biasan gambar Mary itu hanya terlihat kalau matahari tegak itupun melalui lensa kamera.. Ibarat fatamorgana yang kita lihat sewaktu memandu dijalanraya kala tengahari terik.

Apa-apa pun, bagi pendapat aku tidak salah untuk penganut Kristian mempercayai bulat-bulat perkara tersebut. Kerana al-Quran dengan jelas merakamkan :

" Bagi kamu agama kamu, bagiku agamaku ". Surah al-Kafirun.

Apa yang penting, kita sebagai orang Islam tetap teguh dengan pendirian aqidah ahli sunnah wal jamaah disamping menjadi pendakwah seperti yang telah diamanahkan oleh Allah s.w.t. Dan menjadi kewajiban bagi kita untuk mendoakan agar mereka memeluk Islam. Allahua'lam.

~ Kembara Meraih Cinta iLahi ~
al-Haqir ila Robbihi
ibnumaulub
12.24pm
14-11-2012
Subang Jaya


1 ulasan:

CK berkata...

Knp x zoom abg aliff? Huhu... Sng sket org nk nengok... gune paint pon bolehh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails