Ahad, 21 Julai 2013

Coretan Yang Berkelana 177 : Memang belum ajalku.



Alhamdulillah sudah 11 hari kita berpuasa semoga puasa dan segala amalan kita diterima oleh Allah. Bulan Ramadhan merupakan sebuah bulan yang Allah bagi ruang agar kita mencari bekalan sebaiknya. 

Kesemua amalan baik kita dilipat gandakan pahala. Tidak lain hanya satu tujuan sahaja, Allah mahukan kita semua masuk ke syurga. Amin.

Dibulan Ramadhan ini, jadualku agar penuh sedikit, dengan kelas pagi seperti biasa, bertadarus pagi, kuliah zuhur, kelas petang,  tarawih, tazkirah dan tadarus malam. Jadual yang sebegini padat menyebabkan kurang rehat.

Entah macam manalah semalam, sedang dalam perjalanan mahu pulang ke rumah, kira-kira jam 6pm, dihambat dengan kesesakkan jalan yang ramai orang berpusu-pusu untuk berbuka dirumah dan pulang dari kerja sesuatu berlaku kepadaku.

Mungkin lantaran dek cuaca yang begitu hangat dibuai keselesaan angin aircond pada petang itu, menyebabkan aku terlelap seketika ketika sedang memandu. 

Alhamdulillah kelajuan aku kala itu, hanyalah 40km kerana sudah menghampiri Plaza Tol Batu 3. Dalam dibuai keletihan yang amat sangat, aku terlena dan kereta terbelok ke arah kanan penghalang jalan.

Dengan tidak semena-mena kereta dibelakangku hon menyebabkan aku tersedar.. Allah....!!! Segera aku membalas balik stering, alhamdulillah tidak ada apa-apa yang berlaku. 

Memang belum ajalku tiba lagi, nasib menyebelahi diriku. Saat itu, dilorong paling kanan Smart Tag kesemua pemandu membawa dengan perlahan, dan aku hanyalah melanggar besi penghalang jalan tanpa melanggar mana-mana kereta dan orang. Alhamdulillah.

Ya Allah, Engkau jadikanlah kejadian itu sebagai salah satu cara penghapus dosaku Ya Allah. Amin.

Sampai saja dirumah, segera ku bersujud syukur kerana nyawaku masih dipanjangkan oleh Allah S.W.T. Alhamdulillah.. Allahua'lam.

~ Kembara Meraih Cinta iLahi ~
aL-Haqir ila Robbihi
ibnumaulub
12.54am
21-7-2013 
Shah Alam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails