Rabu, 12 Mei 2010

Pecah Perut 8 : Isteri minta cerai.

Satu petang yang hening…aku (selamat bin dol ) duduk berehat2 di depan umah sambil menghisap rokok jenama Thailand (murah skit) huhuhu..sementara itu anak ku yang berusia 3 tahun sedang bermain2 di ruangan tengah…aku lihat dia tersenyum sorang2..ape lah yang dia pikir agaknyer…isteriku?ade kat dapur nun..memasak. bahagia kan famili ku ini…isteri ku mmg ckup rajin memasak, anak ku pulak petah berkata2 menghiburkan kami se famili..alahai…aku senyum sorang2 gak bangga memiliki famili ni….


Tgh aku dok senyum2 tetibe anak aku dtg…’abah..mak nak cerai…’ Aku tersentap..mata ku otomatik bepinar..rokok tetap maintain kt mulut.. Tetibe je dia nak minta pepisahan??? Aku ni bkn insan yang lemah,cukup nafkah zahir batin kat bini aku tuh. 


Umah ni pun aku beli pakai nama dia…(aku beli je…dia yang bayar..hehehe) pas tu keta kt depan umah tu mmg aku dah habis bayar pun khas utuk dia (kancil 660 thn 1999)hape lagi yang kurang..dengan panas kepala ni aku terjah dia kat dapur. 


‘YAH, APE KURANG KE KASIH SYG ABE KT AWOK?, APE ABG NI TAK HENDSOME LAGI KE SMPAI AWAK NAK MITA TUUUUI!!! TERGAMAK AWAK WAT ABG MACAM NIE…..!!!!’

Ape nie bang….susah sgt ke nak bagi? YAH! AWAK JGN UJI SAYA! Iye lah..lau berani buat lah…

YAAHHHHH……AWAK MELAMPAU! Kaki aku dah mengeletar,peluh menitik2,idung aku kembang kempis,kat telinge aku dah terdengar2 lagu Anang..jari jemari dah sejuk…sanggup kah aku ucapkan perkataan itu….

Iye..buat lah bang OIIIII…saya nak masak gulai ni g lah ambik serai tu cepat..boboi tak cakap kat awak ke…

HAH SERAI??????? Betuah punyer anak…pelat….

Ceyai Vs cerai…
Moral:


B carefull ngan bahasa anak anda dan jangan hisap rokok


7 ulasan:

tehr berkata...

bahaya2...
nasib baik juga sempat dijelaskan
...hehehe

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN berkata...

uuiii,,,,bahaye no,,,,

skali terlepas....adoii,,,,

menjanda aweks tu,,hakhak

.::WaNiE::. berkata...

kekekekkeke

bertuah punye anak

sib baik mak eh tak jadi janda tak pepasal ahhaha

Rifqah berkata...

salam..

heheh.. okeh..memang klaka.. walopon da dpt agk cite die.. tp wat sye tegelak sorang2.. hahah.. naik blk mud yg tade nih..hoho.. (^__^)v

yusuf mujahidin ™ berkata...

hehehe..mcm2
moral: sila bertenang dn periksa dlu btol2...hahaha

MR A-Z berkata...

hahaha...best2!

Hunny berkata...

Suka! SUka! citer ni best.. hahhaha!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails