Isnin, 15 November 2010

Coretan Yang Berkelana 90 : Yang berat sama dipikul.


Alhamdulilah dalam menelusuri perjalanan sehari-hari. Kita sering terlupa kepada golongan yang kurang mampu. Alhamdulilah group usroh kami telah berjaya mengumpul dana yang tidak seberapa.

Kami telah memperuntukkan dari dana yang dikumpul untuk kebajikan kepada masyarakat setempat yang kurang mampu. Kami telah mencari beberapa buah keluarga yang antaranya terdiri dari ibu tunggal dan keluarga yang dhaif.

Kami telah berjumpa sendri dan bertanya tentang bagaimana pencarian pendapatan mereka sehari-hari.Ada yang mencuci pinggan mangkuk direstoran, menjadi pembantu ditaska dan sebagainya. Pendapatan mereka sebulan hanya sekadar RM450 sebulan.

Terkesima kami mendengarnya dan membayangkan bagaimana untuk membayar rumah sewa, bil elektrik, bil air, perbelanjaan dapur dan sebagainya.Rata-rata dari rumah yang kami pergi bersikap ramah dan senang menerima kedatangan kami.

Disetiap penghujung perbualan kami, kami meminta untuk mereka mendoakan perjalanan dakwah kami serta kuatkan iman kami dalam melewati zaman yang penuh fitnah ini. Allahua'lam.










'yang berat sama dipikul'
al-Haqir ila Robbihi
ibnumaulub
8.08pm
13-11-2010
Shah Alam

1 ulasan:

Hunny berkata...

Semoga dirahmati Allah selalu..setiap kebaikan akan dibalas dengan kebaikan juga..:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails