Rabu, 8 Februari 2012

Coretan Yang Berkelana 131 : Menziarahi nenek saudaraku...


Nikmat sihat adalah sebuah perkara yang sering kita pandang remeh dan kadang-kala kita tidak menyedarinya sehingga datang kepada kita sakit baru kita mula mengeluh dan mula rasa bersyukur sekiranya kita disihatkan semula.

Benarlah sabda junjungan besar kita di dalam sebuah hadis yang mafhumnya :

Rebutlah lima perkara sebelum lima perkara :

1. Masa lapang sebelum sempit
2. Masa sihat sebelum sakit
3. Masa hidup sebelum mati
4. Masa kaya sebelum miskin
5. Masa muda sebelum tua

Semalam aku sempat menziarahi nenek saudaraku yang berada di Greenwood, Gombak. Keadaannya sudah semakin uzur disebabkan penyakit Diabetis yang sudah berada ditahap paling kritikal.

Aku bersalam dengan dan memperkenalkan diri. Alhamdulillah dia masih ingat lagi cucu kepada arwah kakak iparnya ini. Aku duduk ditepinya sebentar bertanya khabar.

Timbul dalam sanubariku ini, bagaimanakah kesudahan aku nanti. Apakah aku akan melewati keadaan yang sebegini. Entah... Semua adalah urusan Allah. Aku mengharapkan aku 'pergi' dalam keadaan yang mudah dan diredhoi Allah Yang Empunya Alam ini. Amin..

Sebelum pulang, kami mendoakan beliau agar sembuh dan kembali seperti sediakala. Amin...



~ Kembara Meraih Cinta iLahi ~
ibnumaulub
7.04pm
7-2-2012
Greenwood, Gombak

2 ulasan:

Annisa berkata...

moga dia sembuh.

THOMMY berkata...

moga nenek cpt sembuh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails