Ahad, 17 Jun 2012

Coretan Yang Berkelana 137 : Biarlah aku tak kaya.



Alhamdulillah selesai mengajar pagi tadi, aku terus pulang ke rumah. Sebelum itu singgah di kedai untuk membeli sarapan. 

Boleh pula isteri tercinta memesan nak roti canai. Apalagi dengan menggagahkan diri ku redah bandar Shah Alam untuk mencari 2 keping roti canai.

Nasib tidak menyebelahiku. Sudah beberapa kedai yang ku pergi mengatakan sudah habis roti canai, almaklumlah jam sudah menunjukkan 10.30am. Kelas bahasa arab aku pun tamat jam 10.00am.

Sudah jenuh mencari, aku pergi kedai yang terakhir disimpang menghala ke rumahku. Memang tepat jangkaanku, roti canai disitu juga habis.

Maka aku tidak mahu pulang dengan tangan kosong, aku membeli 2 bungkus nasi lemak agar tidak menghampakan perasaan isteriku.

Sedang asyik mak cik itu membungkus nasi lemak dari permintaanku. Sempat aku mendengar celoteh pakcik-pakcik yang sudah sebaya dengan umur ayahku.

" Apa kerja anak kau sekarang ni?" Anak aku kerja kat company tutt... "Oh, mahallah gaji tu, patut anak kau boleh pakai kereta mewah". "Alah anak aku tu biasa-biasa je.." Bagi aku biarlah tak kaya, janji sihat ". 

Tersenyum aku mendengar celoteh pakcik-pakcik itu. Hurm. Benar kata beliau. Apalah nilaian kalau kaya tetapi sakit. Biarlah tak kaya, janji sihat. 

Alhamdulillah Allah masih menganugerahkan kesihatan yang baik padaku.. Alhamdulillah.

~ Kembara Meraih Cinta iLahi ~
al-Haqir ila Robbihi
ibnumaulub
1.07am
17-6-2012
Shah Alam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails