Rabu, 20 Mei 2009

Coretan Yang berkelana 24 : Berkelana di bumi ALLAH.

Salam... Maaf pada minggu ni aku terlalu sibuk sangat.. Yela dah nak exam lepas tu nak kena praktikel... Pastu aku nak kena pederas setelkan tesis... Hanya ALLAH yang tahu sibuknya macam mana...

Pada malam ini, jam 2.00am nanti insyaallah aku bersama teman-temanyang lain seramai 8 orang akan pergi ke Aceh... Tujuan kami ke sana ingin melihat teman tsunami, pastu nak ziarah ulama' dan ingin melihat negeri yang menjalankan syriat Islam.. Ramai orang Indonesia berkata kalau kat Aceh setiap perempuan mesti wajib pakai tudung. Kiranya macam kat Kelantan la... Apa-apa pun aku dan sahabat aku pergi sendiri untuk menerjah dan menyaksikan sendiri dengan mata kami..

Sahabat-sahabat sekalian doakan kami sewaktu dalam perjalanan ini... Insyaallah, setelah aku pulang nanti, aku akan berkongsi serba sedikit pengalaman sepanjang aku berada di sana..

"Ya ALLAH permudahkanlah urusan kami, berikanlah kekuatan iman dan dorongan kepada kami, sesungguhnya kami dalam perjalanan mencari sebuah kehidupan yang lebih haqiqi.." Amin..


ibnumaulub
6.47pm
20-05-2009
Medan

1 ulasan:

@liff berkata...

Bila nak post gamba2 kat aceh..kasi share sikit kawan...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails