Rabu, 11 Mac 2009

Coretan Yang berkelana 9 : Kalau tak tahu diam sudah la..


Assalamualaikum.. Hari ini pulang kelas seperti biasa.. Cumanya ada sebuah cerita yang hendak aku kongsikan pada kalian semua.. untuk mata kuliah terakir hari ini adalah mengenai Sistem Peradilan yang berada di Indonesia.

Oleh kerna dalam kelas aku ada pelajar dari Malaysia, iaitu aku dan sahabat2 yang lain, setelah pensyarah menerangkan Sistem Peradilan di Indonesia, maka dia bertanya kepada kami bagaimanakah sistem perundangan di Malaysia..

Maka kewujudan sahabat2ku memberikan jawapan, termasuk nama-nama mahkamah yang ada di Malaysia. Ada yang memberi jawapan Mahkamah Rendah, Mahkamah Tinggi hinggalah ke Mahkamah Persekutuan..

Tiba-tiba adalah seorang brother sebelah aku ni (aku tak rapat dengan dia coz poyo sangat), mengomel sendirian dan berkata "mana ada Mahkamah Persekutuan"... dengan muka poyo...
maka, aku tersenyum sendirian...

Betullah kata ahli falsafah," kalau kita bodoh jangan bercakap, bila bercakap maka terserlahlah kebodohan kita..." Sekian, bertemu lagi dalam coretan yang berkelana.
Wslm....

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails