Jumaat, 15 Januari 2010

Coretan Yang Berkelana 52 : Amanah yang dipertanggungjawabkan.


Rakan-rakan seperjuangan, dari kiri Hj Wafiy, Hilmi, al-Fadhil Ust Hj Mohamad, Penulis dan Iqmal.

Pada jam 10.30am tadi seperti biasa selepas Ustaz Amin selepas habis mengajar akan masuk ke pejabat. Setiba sahaja beliau masuk ke dalam pejabat, aku terus bersalaman dengan dia. Nampaknya hari ini muka beliau kelihatan tenang sekali. Ini berikutan masalah-masalah yang begitu besar telah pun selesa, alhamdulilah.

Kemudian aku terus menunjukkan hasil kerjaku yang 50 % telah selesai tentang buku sifat solat Nabi yang insyallah akan diterbitkan oleh Jabatan Mufti Negeri Selangor. Setelah aku menunjukkan kerja tersebut, beliau hanya tersenyum lalu aku terus menceritakan tentang soalan-soalan yang beliau pertanggungjawabkan kepada aku untuk menjawabnya.

Lalu beliau terus berkata, "alhamdulilah jawab dengan amanah, dan blog anta perlu berhati-hati dalam setiap entri ini kerana takut nanti beliau yang akan mendapat fitnah akibat angkara dari aku. Aku menerima amanah tersebut dengan penu rasa tanggungjawab, alhamdulilah.

Terkenang aku seketika sewaktu mula-mula ingin membuat blog, "al-Haqir ila Robbihi" adalah sebuah nama yang diberikan oleh beliau. "Ustaz insyallah aku akan mencuba sehabis baik dan beramanah dalam bidang ilmu, ustaz doakan perjalanan perjuanganku kerna aku ingin menelusuri perjalanan perjuanganmu," bisik hati kecilku. Amin..

al-Haqir ila Robbihi
ibnumaulub
4.57pm
15-1-2010
Shah Alam

1 ulasan:

Ahmad Zulfadhli Zulkefli berkata...

teruskan menulis, ya ustaz.. sharing is dakwah.. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails